Gerdab.IR | گرداب

فیلم | توسعه اینترنت ثابت و همراه در کشور چگونه است

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

بر اساس اخرین امار بیش از ۸۳ درصد مردم ایران از نسل‌های ۳ و ۴ استفاده می‌کنن و پهنای باند افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

به گزارش گرداب، اما همچنان کاربران اینترنت ناراضی هستند و مشکلات زیادی در زمینه اینترنت در کشور وجود دارد؛ مشکلاتی که نشون می‌دهد دولت در افزایش دسترسی مردم به اینترنت راه درستی را در پیش نگرفته است.

در حالی که ضریب نفوذ اینترنت در کشور افزایش یافته است، اما ارتباطات ثابت از این افزایش سهم بسیاری کمی داشته و این سهم در سال ۹۸ رو به کاهش گذاشته است. مشترکان اینترنت دیگه اقبالی به ADSL نشان نمی‌دهند و FTTH هم نتوانسته آنطوری که انتظار می‌رفت کاربر جذب کند. از سوی دیگر ارتباطات سیار دچار محدودیت فرکانس شده و در حالی که به زودی باید تجهیزات ۵ جی را خریداری کند، مشخص نیست آیا توانسته هزینه‌های توسعه ۴ جی رو جبران کند یا نه.

برنامه رمز عبور برنامه‌ای است که به موضوعات روز فناوری در ایران می‌پردازد. در این برنامه ضمن معرفی مسائل مهم فناوری به مصاحبه با کارشناسان و اهالی فن این حیطه پرداخته می‌شود. میهمان این قسمت برنامه آقای دکتر رضا تقی‌پور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم است.

برنامه رمز عبور به تهیه کنندگی محمدرضا صباحی از شبکه دو سیما پخش شده است. در این قسمت به پرسش‌ها پیرامون وضعیت اینترنت ثابت و همراه در کشور پاسخ داده می‌شود.